Impreza firmowa – jak ją zorganizować? 5 RAD (CZ. II)

Idealna impreza firmowa? To nie takie łatwe jak mogłoby się wydawać! O tym, jak zrobić atrakcyjny event dla pracowników można pisać książki. Ja na blogu zaś dzielę się z Wami kolejnymi 5 praktycznym radami (pierwsza część jest tutaj – klik). Mam nadzieję, będą one pomocne podczas organizacji imprezy firmowej.

Krótka część oficjalna

Nie oszukujmy się – podczas imprezy firmowej, kiedy stoły zastawione są dobrem wszelakim, nikt nie przebiera nogami w oczekiwaniu na godzinne przemówienie managementu. Planując część oficjalną warto odpowiedzieć sobie na pytanie: Z jaką główną myślą powinni zacząć się bawić pracownicy? I ograniczyć wystąpienie tylko do niej. Długie przemówienia powodują obustronną frustrację: Ludzi, którym, często głodnym, po prostu się nudzi i nie mogą doczekać się zabawy oraz przemawiających, których rozpraszają rozmowy czekających imprezowiczów. Jaka powinna być optymalna długość części oficjalnej? Możecie wierzyć lub nie, ale 15 minut przemówień naprawdę wystarczy ;).

via GIPHY

Zakwaterowanie uczestników imprezy firmowej blisko miejsca eventu

Jeśli podczas eventu gościcie osoby spoza miejsca, gdzie impreza firmowa się odbywa oczywiście najlepszym pomysłem jest, w miarę możliwości, zapewnienie przejezdnej grupie noclegu w miejscu imprezy. Jeśli nie mamy takiej możliwości, mam dwie ważne rady:

  • Hotel powinien znajdować się możliwie jak najbliżej miejsca zabawy (moim zdaniem odległość jest tutaj ważniejsza nawet niż standard)
  • Goście powinni być, w miarę możliwości ulokowani w jednym budynku. Jeśli konieczne jest podzielenie gości pomiędzy hotelami postarajmy się, aby kierowcy busów mieli dokładne listy. Takie dokumenty oprócz nazwisk pasażerów powinny mieć informację do którego hotelu danego imprezowicza odwieźć.

Dlaczego to wszystko? Dla organizatora impreza nie kończy się po usłyszeniu hitu czerwonych gitar i zapaleniu świateł. Ważne jest, aby wszyscy dotarli do łóżka cali i zdrowi. I choć teoretycznie łatwo jest zapamiętać nazwę hotelu, po kilku godzinach na parkiecie dobry nastrój może zaburzyć nawet najlepszą pamięć imprezowicza ;).

Zaplanowanie poranka dzień po imprezie firmowej…

A w zasadzie nie planowanie niczego! Kiedy agenda wypchana jest do granic możliwości, zdarza nam się planować dzień już od godzin porannych. Niestety, po udanej imprezie prawdopodobieństwo wysokiej frekwencji podczas rannych zajęć jest znikome. Dlatego zamiast przykro się rozczarować lepiej zwiększyć intensywność zajęć dnia pierwszego. Wtedy adrenalina gości jest na wysokim poziomie i każdy czeka na wieczór.

Ubezpieczenie!

Przezorny zawsze ubezpieczony, a każdy organizator imprez firmowych przezorny być musi! Uwierzcie – pieniądze wydane na ubezpieczenie gości – to najlepiej wydane pieniądze podczas całej imprezy. Pamiętajcie, aby ubezpieczyć nie tylko samą imprezę, ale i czas, kiedy busy pełne imprezowiczów jadą na miejsce docelowe. Nie ma co dłużej pochylać się nad tematem – ubezpieczenie być musi! 🙂

Odebranie lokalu po imprezie firmowej

No właśnie – to jeden z powodów, dla których organizator NIE PIJE podczas swojego eventu. Wręcz przeciwnie – po zabawie zostajemy do ostatniego gościa, a kiedy go pożegnamy udajemy się na spacer. Nie jest to jednak zwykły spacer. Na przechadzkę zabieramy managera lokalu i razem jeszcze raz (pierwszy przed przyjazdem gości) oglądamy wnętrze. To bardzo ważny punkt jeśli chodzi o nasz spokój wewnętrzny. Niby nic, 10 minut, a może uchronić nas przed ewentualnymi niejasnościami w kwestii dokonanych zniszczeń. Serdecznie polecam 😉

Czy powyższe 10 punktów wyczerpuje temat organizacji imprez firmowych? Na pewno nie. Mam jednak nadzieję, że te kilka trików ułatwią Wam przygotowania do eventu, który uznany będzie w Waszej organizacji za najlepszy w historii. Tego Wam życzę! 🙂 

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

5 bezpłatnych sposobów na rekrutację

Jobboardy, agencje rekrutacyjne, head hunterzy - są podstawą naszych działań i nie ma co...

Personal Branding HR-owca – 5 błędów

Świadome budowanie marki osobistej jest w branży HR coraz popularniejsze. Specjaliści wiedzą, że silny...

KPI, a Employer Branding, czyli jak mierzyć efektywność na...

„Jak mierzyć Employer Branding?” Mogę Wam dziś zdradzić, że takiego, lub podobnego pytania mogą...

NPS w HR – co to jest i kiedy...

Dlaczego badamy działania HR-owe? Powodów jest wiele, na przykład czasem badania potrzebne są, aby...

Inspiracje z Marketingu dla HR i Employer Brandingu na...

Czy HR powinien czerpać z innych branż? Według mnie powinno być to zupełnie oczywiste,...

Jak dotrzeć do kandydatów? Czyli przyciąganie w Employer Brandingu

Twitter, Facebook, czy Linkedin? Targi pracy, a może udział w konferencjach? Własna zakładka kariera,...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Komentarze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj