Sezon letni = wakacje od Employer Brandingu?

Idą wakacje. Czas nieustających urlopów, autoresponderów mailowych, letniej przerwy na uczelni. Każdy Ebowiec wie, że „sezon” to jesień oraz wiosna. Co jednak robić w wakacje? Lipiec, sierpień i wrzesień to doskonały czas do przeprowadzenia wielu EBowych inicjatyw. Zarówno tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Jakich zapytacie? Oto moje propozycje:

  1. Przygotuj się do jesiennego sezonu.
    Twoje stoisko targowe jest ciągle w rozjazdach, magazyn z gadżetami to obszar pełen tajemnic (na bieżąco przestałeś/aś spisywać co z niego zabierasz w okolicach marca), a z powodu nieustającego udziału w eventach, meetupach itp. Twoja strona od roku wygląda tak samo? Wakacje to doskonały czas, aby to zmienić. Wydarzeń jest zdecydowanie mniej, dużo wygodniej więc oddać stoisko do renowacji/ zamówić nowe, zastanowić się nad zamówieniem naprawdę oryginalnych gadżetów czy zabrać do pracy dres i zaszyć się z zespołem w czeluściach magazynku z gadżetami (ta czynność dobrze sprawdza się jako element integracji 
    😊 )
  2. Zainwestuj w online!
    Latem offline dzieje się zdecydowanie mniej. Dobrym pomysłem jest skupienie się na działaniach w sieci. Targetowanie reklam na FB, kampania na Linkedin, geolokalizacja w marketingu mobilnym, a może Google Adwords? Kandydatów nie znajdziecie na uczelni, w sieci są z pewnością.
  3. Odśwież swoje (social i nie tylko) media.
    Mając chwilę wolnego warto zrobić sobie mini audyt kanałów, które prowadzisz. Sącząc wodę z cytryną i lodem dobrze jest przeglądnąć wszystkie portale, na których konto ma firma (być może zwiększyła się liczba pracowników, doszły nowe biura), dokładnie sczytać treść zakładki kariera i zastanowić się, czy ogólna estetyka kanału jest aktualna. Jeśli tak nie jest to…
  4. Zorganizuj sesję zdjęciową.
    W lecie dzień jest długi (pamiętam jak robiłam sesję w zimie – walka z zachodzącym słońcem i żar od ilości potrzebnych lamp), ludzie opaleni, a światło dobre. To idealne warunki na przeprowadzenia pracowniczej sesji zdjęciowej. Oczywiście super, jeśli będziesz mógł/mogła zatrudnić profesjonalną ekipę. Jeśli zaś warunki finansowe na to nie pozwalają warto… podpytać samych pracowników – w poprzedniej pracy okazało się, że jedna z dziewczyn z recepcji robi amatorsko zdjęcia – zaproponowałam jej współpracę. Ania cieszyła się z reklamy i referencji od firmy, ja zaś z niższych kosztów, niż te, które musiałabym ponieść zatrudniając profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.
  5. Zadbaj o pracowników.
    Employer Branding czasem w firmach (niestety) skupia się wyłącznie na potencjalnych pracownikach. A co z obecnymi? Employer Branding wewnętrzny jest równie ważny (a w mojej opinii nawet ważniejszy), dlatego w przerwie od targów warto jest zadbać o obecnych pracowników. Wspólne śniadania w biurach? Impreza hawajska w czwartek po pracy? Wspólne oglądanie meczu czy filmu na firmowym rzutniku? A może sesja inspiracji, gdzie chętni będą się dzielić tym, co ich interesuje? Tradycja zapoczątkowana latem być może na stałe wejdzie w życie organizacji.

Lato to czas przerwy, ale zdecydowanie nie od Employer Brandingu. Wakacje warto wykorzystać do podsumowań, planów, ale również działań w sieci i tych dla pracowników. Życzę Ci samych ciepłych dni i zero EBowej nudy!

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

Onboarding nowych pracowników – 5 sposobów jak szybko i...

Onboarding nowego pracownika to zdecydowanie „hot” temat w obszarze HR od kilku dobrych lat....

Employer branding w roku 2019 – trendy. Przegląd subiektywny

Rok 2019 za pasem. Połowa grudnia (oraz, nie ma co ukrywać, gorączka i zapalenia...

5 Kont z Linkedin dla Ebowca i nie tylko...

Popularność Linkedina ciągle rośnie, a ilość treści, jakie możemy na nim znaleźć potrafi przytłoczyć....

Agile w HR? – kilka inspiracji do bycia zwinnym

Agile, Scrum, Kanban, Aglile Coachowie i Scrum Masterzy – mam wrażenie, że szeroko pojęta...

Grupy na Facebooku dla HR i Employer Brandingu

"Gdzie szukać informacji na temat Employer Brandingu"? "Skąd wiesz o nowościach z branży?" Czy...

Employer branding – książki, blogi i inne źródła wiedzy...

Skąd czerpać wiedzę na temat employer brandingu? Takie pytania często pojawiają się na grupach...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj