Instagram w Employer Brandingu – 3 kroki na początek

W pierwszym wpisie na temat Employer Brandingu na Instagramie (przeczytasz go tutaj) skupiłam się na tym, czym w właściwie Instagram jest i jaki ma potencjał. Dziś poruszymy temat planowania EB-owych działań na Insta. To co, zaczynamy?

Jak zacząć działać Employer Brandingowo na Instagramie? 

W social media jestem wielką zwolenniczką działania na bieżąco, aby jak najlepiej i najszybciej reagować na potrzeby grupy odbiorców. Kiedy jednak planujemy start nowego kanału komunikacji, warto wcześniej trochę się przygotować. Na początek 3 etapy nie do pominięcia. 

Ustal cel posiadania konta

Łatwość przyswajania treści to coś, co ma naprawdę duże znaczenie na Instagramie. Porady rekrutacyjne, zdjęcia z wyjścia do baru, stockowe zdjęcia z globalnej kampanii… Takie treści zestawione obok siebie mogą sprawić, że odbiorca nie będzie wiedział czego tak naprawdę ma się spodziewać na naszym koncie.

Spójne konta z określonym celem komunikacji będą zdobywać bardziej zdecydowanych odbiorców, a co za tym idzie – bardziej zaangażowanych i chętnych do podjęcia interakcji z naszą organizacją.

Jaki cel może mieć konto Employer Brandingowe na Instagramie?

Relacjonowanie życia firmy

Od onboardingu, przez pokazanie typowego dnia pracy, czy relację ze stażu wakacyjnego – na tego typu treści na swoim profilu stawia Mars.

instagram employer branding
Instagram: @ludziezmarsa

Przekazywanie treści rekrutacyjnych 

Widzieliście profil dr.maxkariera? Jeśli ktoś jest zainteresowany podjęciem tam pracy z pewnością opuści ten Instagram z kompletem informacji. Od newsów o targach pracy (kiedyś) po dyżury rekrutacyjne, czy informacje o rekrutacyjnym bocie. 

instagram employer branding how2hr
Instagram: @dr.maxkariera

Pokazywanie kultury organizacji i ludzi

Wspólne uprawianie sportu, wieczorne integrację, czy… burger na lunch… Kiedy wejdziecie na profil InsERT.kariera możecie poczuć atmosferę panującą w firmie.

instagram employer branding
Instagram: @insert.kariera

Uzupełnij profil

Instagram, Facebook, Linkedin… Media społecznościowe mają swoje podobieństwa i różnice. Jest jednak coś, co bezsprzecznie je łączy – algorytm. To on decyduje czy i w jakiej kolejności nasze konto wyświetli się potencjalnym pracownikom lub sympatykom naszej organizacji. Najciekawszy pomysł na prowadzenie konta może być niewystarczający kiedy nie będziemy znali sposobu działania algorytmu. Kiedy już będziemy się tym zajmować warto zacząć od uzupełnienia profilu.

Nazwa profilu i opis profilu 

Przemyślane uzupełnienie tych pól zwiększy prawdopodobieństwo wyszukania naszego konta. To miejsce na nazwę naszej firmy, ale również dodanie słów kluczowych, po których chcielibyśmy być znalezieni. Nie zapominajmy o możliwości użycia w tym miejscu emoji, które przyciągną wzrok oraz… przemyślanym wyborze linka. O ile nie prowadzimy płatnej kampanii lub nie mamy 10 000 obserwujących to właśnie tzw. bio jest jedynym miejscem na profilu, w którym możemy podzielić się klikalnym linkiem. Macie więcej linków, na które chcecie zapraszać odbiorców? Jest na to sposób – spróbujcie agregatów jak np. LinkTree.

instagram employer branding
Instagram: @pracawikea

Siatka (feed)

Instagram to miejsce, które rządzi się swoimi prawami w kwestii estetyki. Konta z przemyślaną kompozycją i motywem graficznym przyciągają wzrok i zwiększają prawdopodobieństwo, że osoba obserwująca zostanie z nami na dłużej. O czym warto pamiętać planując feed?

  • Nie warto komunikować konta z jednym zdjęciem. Zanim powiemy światu, że naszą firmę można znaleźć na Instagramie zadbajmy, aby w siatce znalazły się chociaż trzy rzędy postów.
  • Zadbaj o estetykę pojedynczych zdjęć – małe elementy niewidoczne z poziomu siatki, niewyraźne, słabo naświetlone zdjęcia spowodują, że nasz profil zginie w tłumie 
  • Przemyśl koncepcję feedu. Wasze posty są estetyczne i dopracowane? Super! Może jednak warto iść o krok dalej i zaplanować jak będą wyglądały jako całość? Od oryginalnych marginesów, przez jeden motyw kolorystyczny, aż po fotograficzne układanki – przemyślane siatki robią wrażenie!

instagram employer branding
Instagram: @allegrodobrzetubyc

Hasztagi

Pomysłowy i estetyczny sposób prowadzenia konta to jedno. Jak jednak sprawić, aby ludzie na to konto trafili? Oprócz użycia słów kluczowych podczas uzupełniania profilu, warto używać przemyślanych hasztagów. 

Hasztagi (które jakoś nie mogą przebić się na Facebooku), na Instagramie mogą generować potężny ruch. 

Dowód? Post z przynajmniej jednym hasztagiem to średnio 12.6% więcej zaangażowania niż w przypadku jego braku*.

 Oczywiście hasztagi powinniśmy używać z głową – nie więcej niż 30 na post, związane z treścią, którą publikujemy. Pamiętajmy też, że warto oprzeć się pokusie używania najpopularniejszych hasztagów – prawdopodobieństwo przebicia się pośród wielotysięcznej, lub nawet milionowej konkurencji (ponad milion postów z #praca) jest mniejsze niż w przypadku użycia #staż (nieco ponad 6 tys zdjęć).

Podsumowanie 

Employer Branding na Instagramie może być świetnym sposobem na nieformalne poznanie organizacji, szczególnie w świecie pracy zdalnej. Zanim jednak zaczniemy działać na tym kanale warto dobrze je poznać i przemyśleć co i jak chcemy komunikować, aby przekazywane przez nas treści były dobrze dopasowane do instagramowej społeczności.

Ps Ten wpis to wierzchołek instagramowej góry lodowej. Jeśli ten temat jest dla Was interesujący – dajcie znać – będę go rozwijać np. o moje ulubione Stories <3

ps2 jeśli jeszcze nie śledzicie mnie na Instagramie – serdecznie zapraszam TUTAJ <3

*https://www.omnicoreagency.com/instagram-statistics/

Może spodoba Ci się również:

A może to Cię zaciekawi?

Agile w HR? – kilka inspiracji do bycia zwinnym

Agile, Scrum, Kanban, Aglile Coachowie i Scrum Masterzy – mam wrażenie, że szeroko pojęta...

Targi pracy i co dalej? Czyli jak wykorzystać czas...

Liczba zaproszeń do wzięcia udziału w różnego rodzaju targach, meet upach i innych eventach...

Alumni w organizacji – kim są i dlaczego warto...

Coraz świadomiej dbamy o kandydatów. Mierzymy ich doświadczenia, szkolimy się z candidatey experience. O...

Exit interview, czyli o wywiadach z odchodzącymi pracownikami

Z Exit interview sytuacja jest o tyle ciekawa, że choć wszyscy wiemy, że ważny...

Co to jest Candidate I Employee Experience map?

Owocowe poniedziałki, ładny stand na targach pracy czy szkolenie raz na kwartał, ale dalej...

Video i Employer Branding? Czyli o działaniach wspierających markę...

Czy wiecie ile ludzi na świecie ma telewizor? 6 miliardów. A ile osób konsumuje...

Sprawdź wszystkie kategorie!

Comments

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here